Proteinskiftet, magasinet VEGO
CAPE Media är ett säljbolag inom media, med lång erfarenhet av annonsförsäljning i print och på webben samt försäljning av sponsorskap och event. Våra uppdragsgivare anlitar oss som extern säljpartner för att ansvara för annonsförsäljningen i deras medier. I utbyte får de får en komplett säljorganisation med en effektiv säljledning, kvalitetssäkrade säljprocesser och ett starkt affärsdriv. Följ med på esan!
Annonsförsäljning, annonser, försäljning, mediesäljare
19489
post-template-default,single,single-post,postid-19489,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-14.5,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

”Proteinskiftet”

”85 procent av tillfrågade aktörer inom livsmedelsbranschen upplever ett proteinskifte som kommer att leda till att köttet får stå tillbaka för nya proteinkällor. När vår vilja att leva hälsosamt möter klimathotet blir följden en historisk omställning av matvanorna.” Så skriver SvD om en ny rapport som gjorts över livsmedelsindustrin.

Sedan 1960-talet har konsumtionen av kött ökat med 60 procent! Däremot kan man de senaste åren se en omfördelning av hur den konsumtionen ser ut, kyckling har ökat, på fläskköttets bekostnad. Det vi också har sett är ett stort intåg av andra typer av proteinkällor än just kött, det s.k Proteinskiftet”. Mellan 2012 och 2015 femdubblades försäljningen av kvarg i butikerna och det har dykt upp proteinberikade versioner av diverse olika livsmedelsprodukter; havregryn, müsli, bröd, dessertpudding etc. Skälet till detta antas inte bara vara de olika trenddieterna som varvats tätt, utan också en faktisk nedgång av köttkonsumtion- vi behöver helt enkelt hitta nya proteinkällor.

”Proteinskiftet drivs fram av den växande grupp svenska konsumenter som inom livsmedelsbranschen brukar kallas LOHAS, ”lifestyle of health and sustainability”*”

Vi på CAPE har glädjen att samarbeta med en av de första starka rösterna inom den vegetariska och veganska rörelsen, magasinet VEGO. Proteinskiftet drivs fram av den växande grupp svenska konsumenter som inom livsmedelsbranschen brukar kallas LOHAS, ”lifestyle of health and sustainability, 38 procent av svenska konsumenter är LOHAS, det vill säga har en livsstil som sätter hälsa och hållbarhet i centrum. Vegitarianerna har gåt från att vara en marginaliserad grupp som blivit erbjudna en tallrik torr pasta på restaurangerna, mot att vara en stark maktfaktor i kampen mot en mer hållbar konsumtion och ett hälsosamt liv.

Vi rekommenderar starkt att traska ner till din lokala Pressbyrån och plocka upp ett ex av senaste VEGO, och låta dig inspireras av härliga, nyttiga och klimatsmarta recept och tips. Vi säljer annonserna och vill du och ditt företag synas i magasinet, kontakta Jonatan hos oss!

Läs artikeln i sin helhel HÄR

*Källa: KRAV.

*Foto: Staffan Lövstedt, SvD