Realtid väljer CAPE Media för EDR

Realtid_press

 Sammanfattning:

CAPE Media blir ny säljpartner åt Realtid som under året arbetat för att utveckla sitt erbjudande mot läsare och annonsörer. CAPE Media har funnits sedan 2001 och kommer framförallt att sköta försäljningen av Realtids EDR.

Realtids VD, Maria Pellborn om samarbetet: ”Vi tycker det känns fantastisk att hitta en partner som kan hjälpa oss att utveckla vårt erbjudande mot annonsörerna”

Realtid är en politiskt oberoende onlinebaserad nyhetstidning med omkring 300 000 unika läsare varje vecka. Dessutom har redaktionen en nyhetsbrevsdatabas på ca 70 000 adresser. Realtid har under året arbetat fram en bredare produktportfölj för att ytterligare stärka sitt erbjudande mot läsare och annonsörer.

CAPE Media kommer att ansvara för försäljningen av EDR, något som de senaste åren blivit en av bolagets stora framgångsprodukter. CAPE Media har både hjälpt uppdragsgivare att bygga upp sin digitala annonsaffär och utvecklat digitala produkter själva som bygger på digitala utskick. (Vinliv.se och Golflivet.se Reds. Anm.).

-Samarbetet med Realtid passar väldigt väl in i vår produktportfölj, säger CAPE Medias Försäljningsdirektör Jonatan Söderström och fortsätter med att EDR har blivit något av bolagets främsta styrkor de senaste åren och att han är säker på att Realtids målgrupp kommer att vara helrätt för annonsörerna.

Om CAPE Media

CAPE Media är ett mediebolag som jobbar med uppdragsförsäljning, medieproduktion och affärsutveckling. CAPE Media har funnits sedan 2001 har lång erfarenhet av flera olika kanaler och samarbetar med bl a Bonnier och Åhléns.                   

Läs andra artiklar:

10 år som utmanare

En tidig morgon i januari 2011 klev jag in i det som redan då var ett väletablerat säljbolag med ett 20-tal olika projekt i uppdragsportföljen och cirka 25 mkr i försäljning.

Läs mer »