En kaffe med Henke | capemedia.se
CAPE Media är ett säljbolag inom media, med lång erfarenhet av annonsförsäljning i print och på webben samt försäljning av sponsorskap och event. Våra uppdragsgivare anlitar oss som extern säljpartner för att ansvara för annonsförsäljningen i deras medier. I utbyte får de får en komplett säljorganisation med en effektiv säljledning, kvalitetssäkrade säljprocesser och ett starkt affärsdriv. Följ med på esan!
Annonsförsäljning, annonser, försäljning, mediesäljare
20039
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-20039,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

En kaffe med Henke

Henrik Piscator är 24 år. Han kom till CAPE Media under hösten 2015. Tidigare jobbade han med telemarketing under flera år.

Hur kom du till CAPE Media?

Jag jobbade tidigare med att sälja internetabonnemang under fyra år. Jag hade hört talas om CAPE under en period och var nyfiken på bolaget. När jag ändå skulle vidare i min karriär så kändes CAPE som ett naturligt steg.

 

Hur var din första tid på CAPE?

Det som var så härligt var hur bra mottagandet var när jag kom till CAPE. Från början satt jag i ett projekt med färdiga leads, men efter att ha utvärderat så bytte jag över till ett projekt där jag fick prospektera på egen hand. Det passade mig bättre och det kändes bra hur lyhörd min chef var som såg att jag skulle komma bättre till min rätt i det nya projektet.

 

Vad tycker du utmärker CAPE som bolag?

Alla som jobbar här har insyn i affären, budgeten och vilka mål vi ska uppnå som grupp. Vi tar även ansvar i kommunikationen med uppdragsgivarna. Eftersom vi hjälps åt tillsammans så skapas en effektivitet som bidrar till att allting inte lastas på en person, men också att alla får lära sig mycket.

 

Påverkar det arbetet?

Ja, absolut! Det gör att vi litar på varandra, vi har skapat en kultur av tillit och ansvar. Vi tar ansvar i allt; från affären till fikarummet. Det skapar en effektivitet både i arbetet runt omkring och i den direkta försäljningen.

 

Gillar du det då, eller hade du hellre haft fler chefer och administration?

Det passar mig perfekt! Jag uppskattar kulturen, att det är ”högt i tak på CAPE”, är liksom på riktigt. Om man lägger locket på så känner man sig inte hörd och sedd, men genom transparens så känner vi oss delaktiga på resan. Vi uppmuntras till egna tankar, idéer och feedback. Det gör att vi kan utvecklas tillsammans.

Vi uppmuntras till egna tankar, idéer och får feedback. Det gör att vi kan utvecklas tillsammans.

Känner du konkurrens med dina kollegor?

Jo, det gör jag, fast på ett positivt sätt. Man triggas ju, när vecko- och månadsrapporten kommer, att överträffa den som ligger på bättre siffror. Samtidigt är det mycket ryggdunk och vi är noga med att visa att allas prestationer är viktiga i den gemensamma resan!

 

Har du påverkats privat sedan du började jobba på CAPE?

Ja, dels har jag fått en massa nya vänner, vi tumgås mycket utanför jobbet också. Det är nog ganska naturligt eftersom vi drivs av samma saker. Sen har faktiskt vårt sätt att jobba med effektivitet under arbetstid bidragit till att jag kan ha mer fritid efter jobbet. Jag känner mig mer självständig som person och jag har ett starkare självförtroende eftersom jag lärt mig mer och utvecklats i min yrkesroll.