ÅHLÉNS

Rubriker

Vi hjälper Åhléns att bli ett mediehus främst för deras egna leverantörer, men också vissa externa aktörer. Vi säljer ytor i och utanpå varuhusen, nyhetsbrev, web och sociala kanaler samt Åhléns fantastiska kundmagasin där vi säljer både annonser och bilagor. Vi har sedan projektets början drivit på Åhléns att öppna nya ytor, samtidigt som vi har ökat annonsörernas investeringar och på så sätt drivit tillväxten. Fortsatt tillväxt ser vi genom att fortsätta arbeta på det sättet, men också genom att få fler möjligheter att plocka in externa annonsörer. Det är spännande är att arbeta med ett så starkt varumärke som Åhléns som ger en sån otrolig genomslagskraft i allt vi gör, dels genom räckvidd, men också konvertering eftersom kanalerna är så köpnära. Målgruppen är ca 75% av Sveriges kvinnliga befolkning(40-65), vilket är otroligt och annonsörer förutom Åhléns egna leverantörer är exempelvis Bugaboo, SmartPhoto, Bonnier, Linas Matkasse mfl. 

Artiklar
10 år som utmanare

En tidig morgon i januari 2011 klev jag in i det som redan då var ett väletablerat säljbolag med ett 20-tal olika projekt i uppdragsportföljen och cirka 25 mkr i försäljning.