Vi ansvarar för hela eller delar av annonsförsäljningen
CAPE Media är ett säljbolag inom media, med lång erfarenhet av annonsförsäljning i print och på webben samt försäljning av sponsorskap och event. Våra uppdragsgivare anlitar oss som extern säljpartner för att ansvara för annonsförsäljningen i deras medier. I utbyte får de får en komplett säljorganisation med en effektiv säljledning, kvalitetssäkrade säljprocesser och ett starkt affärsdriv. Följ med på esan!
Annonsförsäljning, annonser, försäljning, mediesäljare
20049
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-20049,ajax_fade,page_not_loaded,,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive
 

CASE-Vi i Villa

UPPDRAGET

AFFÄRSKULTUR

Vi hänvisar ofta till vår starka affärskultur som grund för vår framgång. Men det är även tack vare vår förmåga att, på rätt sätt, sälja media över telefon. Vi på CAPE Media har byggt upp en modern säljorganisation som fungerar utmärkt för den här typen av försäljning.

AKTIVITETSDRIVEN ORGANISATION

Att möjliggöra för 800 till 1000 annonsörer i varje utgivning krävs en starkt aktivitetsdriven organisation med koll på processerna. För att dessutom kunna öka betalningsviljan och engagemanget hos annonsörerna krävs också rätt kunskap och självförtroende.

Cape Media har en mycket stor betydelse för vår affär idag. En stor del av våra intäkter idag i våra huvudprodukter skapas av Cape Media

HELENA LA CORTE

Helena är VD för Bonnier Publications Sverige och har samarbetet med CAPE sedan 2014.
25

REGIONER

CAPE anlitades från start för att skapa tillväxt i en regional annonsförsäljning som sett vikande resultat på en allt tuffare marknad på printsidan.

50

PROCENT

Redan första året förväntades vi lyfta försäljningen med 50 procent från de nivåer försäljningen låg på. Det här var 2013.

500

PROCENT

Idag omsätter affären över 500 procent mer än vid starten.

50

PROCENT

Den regionala affären står idag för närmare 50 procent av tidningens totala omsättning och växer.

HELENA LA CORTE

VD BONNIER PUBLICATIONS

Berättar mer om samarbetet med CAPE media.

Så här har vi gjort

Alla våra uppdrag är unika på sitt sätt, men med vår erfarenhet har vi hittat en modell för att driva varje projekt effektivt och hjälpa våra uppdragsgivare att utveckla affären!

AKTIVITETSNIVÅ

Vi har ansvart för den regionala affären, det har gett oss möjlighet att avgränsa uppdraget och fokusera på hög aktivitet.

AFFÄRSUTVECKLAT

Vi har tillsammans med uppdragsgivaren utvecklat affären till att inkludera nya affärsområden både digitalt och i magasinet.

MAXIMERAT

Kärnan i uppdraget är alltid viktigast att komma ihåg, vi har utvecklat den ursprungliga affären till nivåer vi inte ens själva kunde drömma om.

SÄLJLEDNING

Varje medarbetare jobbar mot tydligt uppsatta mål på individnivå och projektbasis. Vår organisation stärker också arbetet i team med säljträning, utbildning och måluppföljning. Vi är extremt mätbara i allt vi gör och styr alltid mot målen.