CAPE Media tar säljuppdrag för Bonnier i Norge | capemedia.se
CAPE Media är ett säljbolag inom media, med lång erfarenhet av annonsförsäljning i print och på webben samt försäljning av sponsorskap och event. Våra uppdragsgivare anlitar oss som extern säljpartner för att ansvara för annonsförsäljningen i deras medier. I utbyte får de får en komplett säljorganisation med en effektiv säljledning, kvalitetssäkrade säljprocesser och ett starkt affärsdriv. Följ med på esan!
annonsförsäljning, mediasäljare, mediesäljare,
20163
post-template-default,single,single-post,postid-20163,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,footer_responsive_adv,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

CAPE Media tar säljuppdrag för Bonnier i Norge

Cape Media har idag undertecknat ett försäljningsavtal med Bonnier Media AS i Norge.

I uppdraget ingår försäljningsansvar i Vi i Villa samt Bonniers Cross Border titlar, däribland Illustrert Vitenskap, National Geographic, Aktiv Trening, Gjör Det Selv, Digital Foto och Komputer For Alle. CAPE Media har stor marknadskännedom för dessa titlar då bolaget har likvärdigt försäljningsuppdrag med Bonnier för den svenska marknaden.

Vi är väldigt glada och stolta att Bonnier Media AS väljer oss som extern säljpartner. Vi har de senaste 4 åren haft ett mycket framgångsrikt samarbete med Bonnier i Sverige för tidningen Vi i Villa. Vi har där lyckats generera kraftig tillväxt varje år i såväl den regionala printförsäljningen som på digitala produkter. Samma utveckling har Bonnier Publications Cross Border titlar haft sedan CAPE Media tog över uppdraget i augusti 2016

– Carl Rinman, Grundare och Försäljningsdirektör –

CAPE Media har gjort sig känt som en hårt arbetande säljorganisation med stor kunskap inom media, marknadsföring och försäljning. Bolaget erbjuder sina uppdragsgivare en komplett säljorganisation med effektiv säljledning, kvalitetssäkrade processer och fokus på affärsresultat.

Förutom att återkommande leverera stark försäljningstillväxt för våra uppdragsgivare har vi även bevisat oss som en pålitlig partner gällande affärsutveckling och lansering av nya produkter. Vi ser fram emot att applicera vår framgångsrika arbetsmetodik även på den norska marknaden, säger Carl Rinman.

Bonnier Media AS väljer att lägga ut försäljningen för att kunna öka sitt fokus på försäljningen i andra delar av sin produktportfölj.

CAPE Media har gjort ett väldigt bra jobb med dessa titlar i Sverige, och vi har stora förhoppningar till att de kan lyfta annonssäljet i samarbete med oss, säger Anne Kathrine Krøvel, Annonsdirektör för Bonnier Media AS.

Den norska försäljningen i Vi i Villa och Cross Border titlarna kommer att utföras av CAPE Medias kontor i Göteborg med stöd från Stockholmskontoret. Det nya uppdraget har en försäljningspotential på ca 25 mnok årligen.

CAPE Media AB är ett säljbolag inom media som funnits sedan 2001. Bolaget åtar sig säljuppdrag inom print, web, mobil och event. Bolaget har ca 35 anställda och omsätter ca 90 miljoner i årlig försäljning. Bland uppdragsgivarna finns bl a Bonnier Publications, Hitta.se, Blocket och Åhlens.

Vi har en stark tillväxt både personellt och i omsättning och 2017 blev vi belönade med DI’s Gasell.

Carl Rinman

Försäljningsdirektör, CAPE Media AB
+ 46 707 40 40 03
carl.rinman@capemedia.se

Tobias Björkman

VD, CAPE Media AB
+ 46 702 15 66 43
tobias.bjorkman@capemedia.se

Trond Juliussen

CEO Bonnier Media

trond.juliussen@bonnier.no 

Anne Kathrine Krøvel

Annonsedirektør Bonnier Media
+47 2204 7300
anne.krovel@bonnier.no