Årets säljare

Patrik tog hem priset ”Årets säljare 2019” med en intäkt på 2 596 680 kronor.

"Det var dags nu"

Patrik Ahlund har tagit erfarenheter som fotbollsspelare in i jobbet som säljare.

Det är nu drygt sju år sedan Patrik tog anställning på CAPE Media som säljare. Bolaget var då mindre med endast en handfull säljare, men under åren har det hänt mycket, berättar Patrik. Nu senast har CAPE fått ett eget produktion- steam och företaget genomgår nu en stor omorganisering.

Han vann det åtråvärda priset ”Årets säljare 2019”. Patrik hade hela året haft siktet inställt på att ta hem priset.

Med den nya organisationen kan jag utvecklas i fler roller än Key Account Manager och affärsansvarig, som jag är idag, berättar han.

EN FÖREBILD SOM GÖR BRA SAKER

Ingen dag är den andre lik för Patrik, men han har ändå sina dagliga rutiner.

När jag kommer in till kontoret så börjar jag med att se över orderbekräftelser och mejlen och resten av dagen går åt till kundrelationer och samtal med kunder.

Han ser sig själv som en målmedveten medarbetare och förebild som föregår med gott exempel och gör bra saker.

Jag håller högt fokus, men kan ta ett varv runt i säljhallen också och skoja och snacka med alla. Det som är mest utmanande är att hålla sig kvar på den här höga nivån. Det är framför allt i motgångar som det är viktigt att blicka framåt.

PÅ CAPE FÅR ALLA CHANSEN

Det finns enligt Patrik ett recept som säljare om man vill lyckas.

Man ska ha ett driv och en vilja att utvecklas för att hela tiden nå bättre resultat. Sätter man upp tydliga mål kan man omvandla dessa i siffror som visar precis vad man åstadkommer.

Bara du visar framfötterna så får du chansen!

På CAPE får alla chansen att utvecklas och klättra i karriärstegen.

HJÄLPER VARANDRA ATT NÅ FRAMGÅNG

För Patrik är det viktigt att jobba på en arbetsplats som är inspirerande och där han trivs och har roligt.

CAPE ger feedback till alla medarbetare och ger alla ett stort ansvar. Det gör att alla känner sig viktiga och att man har viktiga roller. På CAPE vill alla framåt och vi hjälper varandra att nå framgång.

HAR ALLTID VARIT TÄVLINGSINRIKTAD

Patrik har en bakgrund som fotbollsspelare på elitnivå. Fotbollen har alltid varit en stor del av hans liv och gjort att han, även som säljare, är tävlingsinriktad och vill nå bra resultat. En styrka, enligt honom själv.

Som säljare kan du mäta dina prestationer i siffror och det blir väldigt konkret och tydligt när du ser dina resultat och att det faktiskt lönar sig att göra ett bra jobb!

Hela året hade jag siktet inställt på att ta hem det här priset och jag hade inte tagit hem det tidigare så jag kände väl att det var dags nu. Det var kul att få jobba så aktivt och målmedvetet mot mina mål. Jag siktar på att bli årets säljare igen!

Årets säljare

Patrik tog hem priset ”Årets säljare 2019” med en intäkt på 2 596 680 kronor. ”Det var dags nu” Patrik Ahlund har tagit erfarenheter som fotbollsspelare in i jobbet som säljare. Det är nu drygt sju år sedan Patrik tog anställning på CAPE Media som

LÄS INTERVJUN

Årets medarbetare

Felix Pehrson vann kollegornas pris ”Årets medarbetare” genom att jobba målmedvetet och sprida glädje. ”Det är sån jag är” Felix vann priset ”Årets medarbetare” på CAPE Medias senaste kick-off på Fågelbrohus på Värmdö. Själv tycker Felix om att jobba med ledarskap och tycker säljet är

LÄS INTERVJUN

Årets prestation

Hon tror själv att hon vann priset för att hon tidigt visade en vilja att göra det där lilla extra för företaget. ”En dröm att ha så fina arbetskompisar” ”Årets prestation 2019” gick till Martina. När Martina Lindroos tog anställning på CAPE Media som Sales

LÄS INTERVJUN